Balkánský poloostrov

Cestování po Balkáně je zábavné!

fobia warp 2.0LPG transalpina

V červnu 2016 jsme dvoulitrovou fábií v plném zatížení projeli legendární DN67C – „Transalpina“. Více informací a fotky najdete uvnitř článku.

Transalpina je ta méně známá ze dvou hlavních motoristických lákadel Rumunska. Tou první je Transfagaráš. Jelikož je však Transfagaráš velkou část roku uzavřen a nikde není jasně dáno, zda jej již otevřeli, nechtěli jsme riskovat a vydali se na obdobnou cestu – DN67C s krycím jménem Transalpina. Narozdíl od Transfagaráš zde v půli cesty není brána, která nehrozila býti zavřenou v případě neroztátého sněhu. Motorkáři to na Transfagaráši řeší tak, že bránu objedou, my však jeli přeloženým autem a nic jsme objíždět nechtěli. Volba tedy byla jasná. Trasu jsme projížděli ze severu na jih, vyjeli jsme z města Sebeš, kde také byla poslední benzínová stanice a na mnoho kilometrů také poslední restaurace a civilizace obecně.

Trasa nejprve nabírá stoupání, načež projedete krátký rovný úsek kolem jezera Oaša, potom chvíli klesáte (zde jsou úseky s nejhorším asfaltem) až do místa s názvem Obarsia Lotrului. Trasa pak opět začne stoupat, zde je úsek s asfaltem nejlepším, který v mnohém předčí naše cesty a vystoupáte až do výšky lehce nad 2000 m.n.m. Odtud až do Novači budete klesat.

My jsme jeli ze Sebeše až do Petrosani a celá tato trasa nám v relativně svižném tempu zabrala 7 hodin. Cesta na jihu hor přes vesnice byla velmi svižná, rychlostní limity ve vesnicích zde bývají posunuty až na 80 km/h.

Je třeba upozornit na uzavřenou odbočku z Obarsia Lotrului na Petrosani. V obarsia Lotrului je velká křižovatka, na níž je zcela zřetelně přeškrtnuta cesta na Petrosani a v tomto směru je zde asfalt v katastrofálním stavu. My jsme se zrovna dohadovali, že 3 Lei (18Kč) záloha na pivní láhev byl podvod a tuto nepřehlédnutelnou křižovatku jsme projeli. Samozřejmě po několika metrech jsme si všimli, že tlumení od vozovky poněkud protestuje a tak jsme to otočili. Není jasné, kde přesně je cesta na Petrosani přerušena nebo zda vůbec končí. Dle mého názoru je někde buď zasypána zeminou ze svahu nebo je průjezdná a značka je tam preventivně.

Počasí nám bohužel nepřálo, fotkami se nejde moc chlubit. Stojí to ale za to a kdyby nepršelo, dolů to jedu na kole. Nahoře si můžete odlovit pár kešek, většina má ale větší terénní obtížnost.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.